کودک

بتمن یا مرد خفاشی کیست ؟

فیگور شخصیت کارتونی بتمن

بتمن یا مرد خفاشی از شخصیت های ابر قهرمانان کتابهای کامیک (کتابهای مصور) منتشر شده دی سی کامیکس است .
بتمن آمریکایی تا کنون در کتابها و قیلمها و داستانهای و بازیهای کامپیوتری بسیاری حضور یافته است .
بتمن توسط باب کین (طراح) و بیل فینگر (نویسنده ) خلق شده است و اولین باردر شماره ۲۷ از مجموعه کتابهای کاراگاهی کامیک در سال ۱۹۳۹ حضور یافت . این شخصیت با نامهای شوالیه تاریکی , مبارز شنل پوش و همچنین کاراگاه دنیا نیز شناخته میشود .
بروس وین (bruce wayne ) ثروتمند نیکوکار که در پشت نقاب مرد خفاشی و طرح لباس برگرفته شده از خفاش که در دوران کودکی خود شاهد مرگ پدر و مادرش بوده و از آن به بعد تصمیم به اجرای عدالت و بازگرداندن آن به شهر خیالی گاتهام سیتی میکند . در راه مبارزه با جرم جنایت افرادی بتمن را در قسمتهای مختلف یاری میکنند از جمله رابین , آلفرد خدمتکار وفادار , جیمز گوردون کمیسر پلیس و بت گرل و او با انواع مختلفی از مجرمین مبارزه میکند نام مجموعه انها گالری مجرمین میباشد
مجرم هایی از قبیل : جوکر , زن گربه ای , ریدلر, پنگوئن , مستر فریز , دو چهره و مترسک
بتمن بر خلاف اغلب ابر قهرمانان فاقد قدرتهای ماورایی و پنهان است و تنها با تکیه بر فنون رزمی و آگاهی هایی که از کودکی شروع بیادگیری آنها کرده است و همجنین استفاده از فناوری های پیشرفته و هوش سرشار کاراگاهی به مبارزه با جرم جنایت و اجرای عدالت میپردازد
بتمن به سرعت در اذهان عمومی گسترش پیدا کرد و از سال ۱۹۴۰ به بعد نویسنده ها و نقد کننده های بسیاری شروع به نوشتن و بررسی بتمن کرده اند .
بتمن با چندین فیلم سینمایی موفق جایگاه خود را در بین عوام مردم به سرعت باز کرده و تبدیل به ابر قهرمانی برای تمامی گروههای سنی شده است .
به عبارتی برخی از رسانه ها بتمن را سمبل مبارزه با جرم و جنایتهای حکومتی میدانند که در اغلب جوامع کنونی ریشه کرده و روبه گسترش است .
تیمارستان آرخام : خانه ای مهم بر روی زمین مهم نوشته گرنت موریسون از جمله موفقتریت اثر وارنر برادرز در سالهای اخیر است که جایگاه بتمن را بیش از پیش گسترش داده است .
تا کنون بازیگران از قبیل : لوییس ویلسون , ذابرت لووری , آدام وست , مایکل کیتون , کوین کانروی , وال کیلمر , جورج کلونی , کریستین بیل و بن افلک نقش بتمن بازی کرده اند .
در سال ۲۰۱۱ شخصیت بتمن در بین ۱۰۰ شخصیت برتر کومیک چهان بعد از سوپرمن به عنوان پرطرفدارترین شخصیت کامیک در جهان شناخته شده است .
تالیف : ایران تویلند اسفند ۱۳۹۷

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.