کودک

فیگور شخصیت کارتونی چیست ؟

فیگور شخصیت کارتونی

فیگور چیست ؟

فیگور را در معنی کلمه میتوان به نگاره /هیکل / نقش و یا شکل  معنی کرد .فیگور , مجسمه هایی بیشتر از جنس پلاستیک در انواع مختلف میباشند که برگرفته شده از شخصیتهای معروف و مشهور کارتونها و فیلمها ,ورزشکاران , هنرمندان ,و حتی چهره های سیاسی میباشند . فیگور یا به عبارتی دیگر آدمک  ها در سایز متفاوت معمولا کوچک  در حدود حداقل ۵ سانت تولید میشوند . فیگور های بزرگ که به اندازه واقعی شخصیت  نیز وجود دارند که به تندیس شباهت بیشتری دارند .

فیگور شخصیت کارتونیفیگور شخصیت کارتونی

فیگور بیشتراز هر چیز جنبه یک اسباب بازی پسرانه را دارد ازین رو در فیگور بیشتر چهره شخصیتهای خشن و مطلوب پسرها دیده میشود . اولین فیگور ها در حدود ۵۰ سال پیش به منظورعروسکهای پسرانه ساخته شدن و پسر بچه هایی که بازی با عروسک را وجه تمایز جنسیت میدانستند نسبت به این اسباب بازیها علاقه نشان دادند و این امر روز بروز موجب فراگیر شدن این نوع از اسباب بازی در کودکان شد .

فیگور شخصیت کارتونی

با رشد روز افزون صنعت سینمایی و انیمیشنها مورد استفاده از فیگور ها فقط  به جنسیت پسرها ختم نشد و خلق قهرمانان زن و دختر در فیلمها و کارتونها بطبع منجر به ترغیب فیگور سازها به ساخت شخصیت های دخترانه نیز شد . امروزه استفاده و جمع اوری فیگور به هیچ وجه فیلتر جنسیتی  خاصی ندارد .هدف فیگورها فقط به کودکان  ختم نشد و وقتی طراحان و سازندگان فیگور شخصیت رو به ساخت شخصیتهای سینمایی بزرگسال و یا ورزشکاران و ..روی اوردند نظر کلکسیونر ها و یا جمع اوری کنندگان اشیا را نیز به خودشون جلب کردند .

فیگور شخصیت کارتونی

فیگور ها میتوانند به عنوان یه یادگاری از دوران کودکی و یاداور الگو وار از یک شخصیت خاص و مورد علاقه افراد باشند .شرکت های تولید کنندگان فیگور بازی روز بروز با بهره گیری از فناوری های جدید دقت بیشتری در ساخت فیگور ها اعمال میکنند .فیگور ها با رنگ امیزی و طراحی دقیق به واقعیت نزدیک تر میشوند و استفاده از مواد پلاستیکی با سختیهای مختلف و گاها استفاده از پارچه و چرم و .. به موضوع کمک شایانی نموده است .فیگور شخصیت کارتونی همانطور که عروسک و سایر اسباب بازیها میتوانند در بروز و تقویت احساسات و عواطف کودکان کمک کنند میتواند ایفای نقش پررنگی داشته باشد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.