کودک

عروسک ولنتاین

روز ولنتاین یا روز عشق و عشاق در فرهنگ مدرن غربی روز ابراز عشق است

این مناسبت هر سال در روز ۱۴ فوریه معادل با ۲۵ بهمن و بعضی سال ها ۲۶ بهمن برگزار می شود

سابقه تاریخی این سالگرد به افتخار قدیس والنتین در کلیسا ها برگزار می شده است که برگرفته شده از سنت های رم باستان می باشد .

امروزه این ابراز عشق معمولا با فرستادن کارت ولنتاین یا هدایایی مانند گل سرخ و یا عروسک ها با نشان عشق انجام می شود .

در کشورهای اروپایی و آمریکا دادن شکلات به عنوان هدیه روز ولنتاین از شهرت خاصی برخوردار است .تزیین شکلات و پختن آن نیز از آداب این روز به شمار می رود .

برخی معتقد هستند که ولنتاین فراتر از سنت های غربی است که در کشورهای دیگر نیز موجود است مثلادر چین مشابه رو ز ولنتاین  تحت عنوان شب,( هفت ها ) نامیده می شود و یا در ژاپن با عنوان روز (تاناباتا).

همچنین در مصر و کره جنوبی ولنتاین یا روز عشق تحت عنوان های مختلف وجود دارد که در آن زوج های جوان هدایایی به نشان عشق به هم تقدیم می کنند .

در ایران باستان دو جشن از جهاتی با ولنتاین مشابهت داشته است یکی جشن مهرگان که در ۱۶ مهر ماه برگزار می شود که در آن مردم به نشان مهر به یکدیگر هدایایی تقدیم می کردند.

و دیگری جشن اسفندگان یا سپندامذگان که مصادف با ۵ اسفند می باشد و در آن مردان به همسران خود هدیه داده و از آنها تجلیل می کنند و آنها را بر تخت می شنانند .

ئر عربستان صعودی فروش محصولات مربوط به ولنتاین در بهضی از سالها ممنوع شد . و پلیس مذهبی این کشور از مغازه  داران خواست تا محصولانی از این قبیل به فروش نرسانند .

هدیه ولنتاین درایران مطابق پا نام سال متغییر می باشد و بنابر سلیقه های مختلف برگرفته از حیوان سال عروسک هایی با نماد سال جاری با عنوان هدیه ولنتاین انتخاب می شود .

بسته هدیه ولنتاین به طور معمول شامل عروسک های زوج که به شکل خرس های کوچک با نماد روز عشق و سایر عروسک های ولنتاینی می باشد .

پیشنهاد تویلند را در قسمت هدیه ولنتاین سایت  ایران تویلند ببینید.

روز ولنتاین رو زعشق روز سپنتا مذگان را به همه عشاق مبارک باشد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.